preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bartula Kašića Zadar

 > Nastava  > Predmeti  > Fizika
FESTIVAL ZNANOSTI 2022.

 

Učenici 3.a razreda i njihova učiteljica Kristina Matek sudjelovali su na radionici „Fizikalne pojave u svakodnevnom životu“ koja je održana u sklopu Festivala znanosti.

Što nam je potrebno kako bi žaruljica zasvijetlila i možemo li zamisliti život bez električne struje? Kako to da se boja i voda miješaju, a ulje i voda ne? Kako izraditi kaleidoskop i balon ekspres?

Odgovore na ova i mnoga druga pitanja saznali su učenici 3.a.

Radionica je bila interaktivna gdje se istraživačkim pristupom učenicima omogućilo povezivanje različitih sadržaja sa stvarnim životom te ih se potaklo na istraživanje i zaključivanje o fizikalnim pojavama. 

Radionicu su vodile učiteljice fizike Ana Lipošćak iz OŠ Šime Budinića i Vedrana Kasalo, učiteljica fizike naše škole.

 

                                                                            

 


DRŽAVNO NATJECANJE IZ FIZIKE

Državno natjecanje na kojem su se okupili najbolji mladi fizičari Republike Hrvatske održalo se u Podgori od 26.4 do 29.4. 2022.godine.

Andrija Čolak učenik 8.a razreda sudjelovao je na natjecanju u kategoriji Natjecanje u znanju i postigao odlične rezultate. 

Natjecanje je iznimno zahtjevno jer se prvi dan rješavaju numerički zadaci koji obuhvačaju sve sadržaje fizike koji se uče u osnovnoj školi. Drugi dan učenici samostalno izvode eksperimentalne radove kojima moraju izvršiti mjerenja i dokazati fizikalne pojave i zakone.

          Čestitam još jednom na iznimnom uspjehu  !!!                               

 

 


EU projekt ,,Virtualna umjetnost i kultura''

Projekt uspješno proveden!

Popularizacija znanosti u nižim razredima osnovne škole vrlo je važna. U školi već nekoliko godina provodimo projekte i radionice popularizacije fizike i pokusa iz fizike. Ove nastavne godine prijavili smo se na EU projekt "Virtualna umjetnost i kultura" koji smo uspješno proveli. Materijali i pribor za provođenje radionica osigurala nam je udruga FabLab.

Učenici 3.a razreda I njihova učiteljica Kristina Matek zahvaljujući suradnji s udrugom Hrvatska edukacijska i razvojna mreža za evoluciju sporazumijevanja - HERMES i FabLabom iz Zagreba tijekom  ove nastavne godine sudjelovali su u  STEM radionicama i zaslužili diplome. 

Kratak pregled projekta pogledajte na linku https://www.fablab.hr/kraj-projekta-virtualna-umjetnost-i-kultura/

 Promo video projekta     https://www.youtube.com/watch?v=s1wlfQuS7lY&t=2s

 

                

 


Županijsko

Na Županijskom natjecanju iz fizike sudjelovali su Andrija Čolak, Grgo Dominik Anzulović, Ana Kostović, Ivan Brčić, Luigi Rados i Domagoj Perica.   

 Andrija Čolak osvojio je drugo mjesto, a Grgo Dominik Anzulović osvojio je treće mjesto u Zadarskoj županiji.

 

Svi učenici su postigli izvrsne rezultate na natjecanju. Bravo!!

  
   


ŽENE U ZNANOSTI

Mnoge žene u povijesti svojim postignućima u znanosti zadužile su čovječanstvo i svojim radom otvorile put novim generacijama mladih znanstvenica. Našim projektom odlučili smo naučiti više o njihovom radu i djelovanju u svim područjima znanosti. Učenici su tijekom nastavne godine samostalno istraživali znanstvena postignuća žena u svijetu.  Izradili su postere u digitalnom alatu Canva koji služi za izradu prezentacija i postera. Ideja projekta je podizati svijest o rodnoj ravnopravnosti i poticati interes kod učenica prema znanstvenom radu i obrazovanju.

Cilj ovog projekta je promicanje ravnopravnog sudjelovanja djevojaka i žena u obrazovanju, usavršavanju, radu i donošenju odluka u znanosti.

U projektu su sudjelovali učenici svi učenici 8.f i učenice Petra i Tea Ljubičić iz 7.d i učiteljice Lana Kulišić, Slavka Oštrić, Vlatka Ignac, Jolida Klarić i Vedrana Kasalo. Dodana vrijednost ovog projekta je ta što su  neki materijali izrađeni na engleskom jeziku.

Učenici su odlučili istražiti živote i znanstveno djelovanje ovif fantastičnih žena. 


ŠKOLSKO NATJECANJE IZ FIZIKE

U srijedu 9.2.2022.godine održano je školsko Natjecanje iz fizike. 
Na žunanijsko Natjecanje iz fizike pozvani su Andrija, Grgo, Ana, Ivan, Domagoj i Luigi. 

Čestitan na izvrsnim rezultatima.  
 


EU projekt ,,Virtualna umjetnost i kultura''

 

 EU projekt ,,Virtualna umjetnost i kultura''

  Radionica ZVUK 

 

Održana je  druga radionica u sklopu projekta Virtualna umjetnost i kultura pod nazivom Zvuk. 

Učenici 3. A razreda, uz učiteljice Kristinu Matek i Vedranu Kasalo te prateći uživo upute putem školskih tableta upute popularizatora znanosti Krešimira Čanića (HERMES i FabLab) sudjelovali su u drugoj radonici gdje su istraživali  zvuk.

                        

Izrađivali su Čašofon, učili kako se zvuk  širi različitim brzinama kroz različita sredstva. Pokusom s vakumskom posudom i malenim alarmom dokazali su kako se zvuk ne čuje ako nema zraka u posudi. Nakon toga znali su odgovoriti zašto na Zemlji ne čujemo eksplozije na Suncu, a do nas dopire njegova svjetlost.

 Izradili su Panove frule od papirnatih slamki i dokazali kako dužina pojedine slamke utječe na ton zvuka.

Samostalno su izvodili pokuse, svatko sa svojim priborom i materijalima. Nakon izrade su i isprobali kako sve funkcionira i ponijeli radove kući. Bilo je zanimljivo i zabavno!

Očekujemo sljedeće godine i posjet predavača našoj školi.

Fotografije s radionice ZVUK pogledajte u fotogaleriji http://www.os-bkasica-zadar.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=38


EU projekt ,,Virtualna umjetnost i kultura''

      EU projekt ,,Virtualna umjetnost i kultura''

       Radionica ZEMLJA; ZRAK; VODA   

 

Učenici 3.a razreda matične škole su, uz učiteljicu Kristinu Matek i učiteljicu fizike Vedranu Kasalo, sudjelovali na prvoj online radionici ZEMLJA-ZRAK-VODA koju je održao poznati hrvatski popularizator znanosti Krešimir Čanić.

Djeca su, samostalno koristeći pribor koji je osiguran kroz Projekt i prateći upute edukatora uživo na školskim tabletima, izrađivali modele padobrana, podmornice i tramvaja. Stekli su osnovna znanja o strujnom krugu, poradili na finoj motorici te samostalno izvodili zaključk     

 

    

 

Kako funkcionira podmornica, tko je bio Faust Vrančić, kako radi padobran samo su neka od  pitanja na koja su učenici dobili odgovor. Više o samoj radionici na linku -  https://vuk.hermes.hr/ciklus-voda-zemlja-zrak/

     

Nakon uspješne prve radionice, s nestrpljenjem očekujemo i drugu radionicu s temom ZVUK.

Kako nastaje zvuk, kako se giba zvuk kroz zrak, a kako kroz vodu, možemo li stvoriti melodiju svirajući na cijevima ili svira li banana, pitanja su na koja ćemo dobiti odgovor u drugoj radionici.

Projekt Virtualna umjetnost i kultura provodi se u partnerstvu udruga HERMES i FabLab. Više o projektu i projektnim aktivnostima pogledajte na linku https://vuk.hermes.hr/.

Cilj projekta Virtualna umjetnost i kultura su online radionice za učenike gdje se obrađuju  STE(A)M pojmovi, a istovremeno ih se uči i zanimljivim pozadinskim informacijama i upoznaje s povijesnim činjenicama i osobama.  


CENTAR IZVRSNOSTI za FIZIKU

 Centar izvrsnosti za fiziku Grada Zadra nastavlja s radom i u ovoj školskoj godini.

Radionice se održavaju subotom u OŠ Šimuna Kožićića Benje u manjim grupama gdje mentori individualno pristupaju svakom učeniku.

Polaznici Centra su i učenici sedmih i osmih razreda naše škole koji vole istraživati i eksperimentirati te prije svega ulagati u znanje i obrazovanje.

Pogledajte kako  izgleda radna subota u Centru izvrsnosti za fiziku.

 

  

  


CENTAR IZVRSNOSTI za FIZIKU

Centar izvrsnosti za fiziku nastavlja s radom i u školskoj godini 2021./2022.

Planirano vrijeme početka rada Centra  je 20.11.2021.

Planiran je rad u manjim grupama, gdje će se individualno pristupiti svakom učeniku čime se potiče učenikovo istraživanje i učenje.

Ukoliko volite istraživati, igrati se brojevima i formulama te eksperimentirati krenite u Centar izvrsnosti za fiziku i zabavite se. 

Za više informacija slobodno se obratite učiteljici fizike Vedrani Kasalo. 

 


UČENIČKI PROJEKTI

Cilj modernog pristupa obrazovanju je poticanje učenika na aktivno učenje u kojemu glavnu ulogu ima istraživački usmjerena nastava. 

Istraživačka nastava usmjerena je  na samostalno učeničko istraživanje i u takvom obliku nastave važnu ulogu imaju učenički projekti.

Učenički projekti oblik su samostalnoga istraživačkog rada, u kojem učenici razvijaju vještinae poput korištenja literature, promatranja pojava, bilježenja, opažanja i izvođenja zaključaka radi rješavanja problema.

Izrada projekta počinje odabirom teme projekta.

Nakon toga učenik pristupa razradi projekta, nabavi pribora, izvođenue samog pokusa, obradi podataka, pisanju rada i izradi i pripremi  prezentacije svog projekta. 

U priloženom dokumentu odaberite svoj projekt. 


Nastava fizike

 

 

 

Nastava fizike učenike će: 

- upoznati s najvažnijim prirodnim pojavama, stanjima i procesima te im omogućiti razumijevanje fizičkih zakona i zakonitosti

- poučiti ih kako znanstvenim jezikom fizike opisivati pojave i procese u prirodi i oko nas
- motivirati ih da postavljaju pitanja
- poučiti ih da osmisle, izvode i analiziraju jednostavne pokuse
- osposobiti ih za primjenu spoznaja i metoda fizike u suvremenom životu, tehnici i proizvodnji 
- poticati ih na logičko i samostalno zaključivanje
- uvoditi ih u znanstveni način razmišljanja i odgajati za ispravan odnos prema prirodi i čovjekovoj okolini,
- osposobiti ih za samostalno rješavanje problema, ali  i za konstruktivnu suradnju pri timskome radu.

 


Iskustva učenika u nastavi na daljinu

Kakav su iskustva učenika u nastavi na daljinu?

 

Nastava na daljinu predstavljala je veliki izazov i za učenike i za učitelje.  Učitelj koji je do tata bio u razredu morao je organizirati nastavu predmeta kao što je fizika online a i dalje održavati visoku razinu poučavanja i zainteresiranosti kod učenika. I učenici su imali zadatak iz kontroliranih uvjeta učionice prijeći na učenje kod kuće. Kakva su iskustva i jednih i drugih dionika odgojno obrazovnog procesa istražili smo na kraju ove izazovne nastavne godine.

Ispitivanje smo proveli na uzorku od 192 učenika osmih razreda osnovnih škola grada Zadra. Podaci su prikupljeni anonimnim anketiranjem učenika upitnikom po završetku nastavne godine. Upitnik je sadržavao pitanja otvorenog i zatvorenog tipa.

Među prednostima učenici navode zanimljivu nastavu, praktične radove, vlastite video lekcije učitelja, kvizove, dostupnost učitelja u svakom trenutku dana i tjedna. Nedostaci koje navode su malo praktičnih radova, malo numeričkih zadataka za uvježbavanje i previše numeričkih zadataka za uvježbavanje, previše kvizova,  gubitak koncentracije, obavezno javljanje u video poziv.

Ovo istraživanje ima cilj dati smjernice učiteljima kako poboljšati online nastavu i olakšati učenicima svladavanje nastavnih sadržaja predmeta fizike.  Istraživanje su proveli učitelji Snježana Stanin, Ana Lipošćak, Jelena Torbarina, Vedrana Kasalo i Domagoj Barišić i rezultati istraživanja prezentirani su na Županijskom vijeću učitelja fizike Zadarske županije.

Sažetak istraživanja i odgovora moguće je vidjeti na poveznici  https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?AnalyzerToken=e8fuIbLugPrSFdQ2LaIJeEzdUCNrlEGy&id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkf4aM-QlBBhMnNW-dUjqVBhUQUZNSFRJUlJDVTROMzVHQVo2WjJINFBGMy4u

     


FESTIVAL ZNANOSTI _ Fizika u općoj kulturi

Festival znanosti je manifestacija koja za cilj ima približiti znanost javnosti, tijekom koje se popularnim predavanjima, radionicama, tribinama, izložbama i drugim događanjima daje doprinos popularizaciji znanosti i motiviranju mladih ljudi na istraživanje i stjecanje novih znanja.

Tema Festivala znanosti ove godine je KULTURA.

Što je kultura i gradimo li kulturu znanosti? Koliko su vam poznati pojmovi iz fizike koji su dio opće kulture? Što je to svjetlosna godina? Što se to radilo u Manhattan projektu? Je li teorija Velikog praska samo serija?

Pogledajte virtualnu izložbu kojom vam želimo približiti pojmove i koncepte iz fizike i pronađite odgovore na ta i druga zanimljiva pitanja.

Neka znanost postane radost!

U tjednu Festivala znanosti, u osnovnim školama Šime Budinića i Bartula Kašića,  biti će postavljene dvije izložbe koje će obuhvatiti zanimljivosti, otkrića, zakone i teorije iz fizike koje spadaju u poznavanje opće kulture iz fizike. Iako je fizika kao znanost široka i složena, postoje neki osnovni pojmovi koje bi svaki čovjek trebao poznavati.

 

Osim izložbe koja je postavljena u školama postoji i virtualna izložba koju možete pogledati na linku :

https://sway.office.com/uUSz3MjSJihSfGhs?ref=Link

 

Druge aktivnosti  u Zadru možete pronaći na linku: https://uzz.unizd.hr/Portals/28/FZ/Program-FZ_2021-UNI_Zadar-22022019-final-4.pdf?ver=2021-05-10-103226-450


Dan planeta Zemlje

Dan planeta Zemlje obilježava se svake godine 22.travnja. 

Naša Zemlja je  mali treći kamenčić od Sunca, po ničemu poseban ali ipak naš jedini dom. Pokušajmo je sačuvati kako bi još dugo bila ovako divna plava.

Za ljepši svijet posadi jedan cvijet!


Županijsko natjecanje iz fizike

Županijsko natjecanje iz fizike održalo se 9.3.2021.godine u Biogradu na Moru. Sudjelovalo je dvadeset učenika iz Zadarske županije. 

Naša škola imala je osam predstavnika i to su : Marcela Alibašić, Klara Švenjak, Noemi Lončar, Lada Lukšić,Antonio Miletić, Iva Jurlina, Josip Mamut i Šime Juranov

Čestitam svima na izvrsnim rezultatima smileyenlightened


Natjecanje iz fizike

Školsko natjecanje održano je 8. veljače 2021. godine.

Sudjelovali su najbolji mladi fizičari naše škole i svima čestitam na izvrsnom uspjehu. 


Rezultate školskog natjecanje možete vidjeti u tablici. 
 


 

 

 

 

 

Dragi učitelji   ;)

 

Želim vam sretan Dan učitelja uz obilje osobne sreće i zdravlja ;)

Vedrana Kasalo

 

           

 


Mali znanstvenici u školi vol.2

Što su tijela? Zauzimaju li tijela prostor? Je li zrak tijelo?

Kada će tijela plivati i kada će potonuti?